Khamis, 29 Disember 2011

KECEMERLANGAN

Salam para blogger,

Alhamdulillah dpt gak sya mengupdate blog yg sya rasa untuk yg terakhir nye untuk tahun 2011.

Banyak sorotan cerita suka duka speanhang tahun 2011, cuma saya tertarok intik menulis tentang kecemelangan kerana sebelum ni sya pernah ke udara di radia Johorfm permata selatan bercakap mengenai cemerlang dari pelbagai sudut pandang. Antara yang sya perkatakan ialah dari mana kecemelangan itu datang . Saya kira perjalanan hidup sya tidak cemerlang pada 2011, siapa nilai, diri sendiri nilai, memang ada yg kurang cemerlang, dan dri rentetan itu sya merubah sdikit demi sdikit gaya hidup sya. Terima kasih pada individu yg membantu saya ke arah itu.

Baik kita kembali kpd asal tntg dri mana kecemerlangan itu datang. Selain Usaha diri sendiri faktor lain juga membantu.Di laman muka buku saya ada katakan tentang hikmah memberi pertolongan, kalau kita nak org tolong klta , kita kena tolong org wlau hal itu sekecil manapun. Alha,dulillah seingat2 saya nikmat rezki yg Allah beri mellui projek2 dan pendapatan sampingan saya berkongsi bersama org lain. Kita jangan berkira dengan rezki yang Allaj beri, Firman Allah dalam hadis kudsi ANFIK UNFIK ALAIH, yg antara maksudnya kamu beri aku beri balik apa yg kamu beri, . Kawan2 mintak belanja makan kalau ada rezki lebih kita belanja, kalau ada yang nak pinjam duit lagi2 hal kecemasan kematian dsbnya kita beri pinjam , ada yg berhajat sesuatu kita bantu selesaikan hajatnye. maka saya kira itu semua adalah faktor yg mendorong kita kepada kecemerlangan.

Jun hingga September 2011 sya diarahkan untuk praktikum , sepanjang sya menjalani praktikum sya tidak bgitu baik dri segi emosi dan bbrapa gangguan yg agk mgganggu perjalanan praktikum saya tetapi masih ok lagi dpat membuat bbrapa aktiviti yg cemerlang dan pad akhir nevember keputusan praktikum sya keluar dgn cemerlang dan dianugerahkan anugerah kecemerlangan praktikum tetapi malangnya saya tak dapat ambil kerana sya pulang ke Batu Pahat kerana berjumpa doktor pakar. A;hamdulillah syukur pada tuhan dgn usaha yg sya kira x seberapa itu sya dpt cemerlang ats faktor2 lain yg sya sebutkan td. Seingat sya spanjg sya praktikum ada bbra[a [rgram yg saya buat dgn meraikan pelajar2 dgn memberikan pendedahan ilmu baru dan jga memberi makan kpda pelajar.

Sepanjang tahun 2011 sya bnyak aktiviti bersama dgn Agensi Antidadah Kebangsaan baik dprgkat daerah dan negeri. Bnyak aktiviti yg sya ikuti antaranya menjadi fasi , penyelaras dan penceramah. Di AADK saya terlibat secara khusus di dua bahagian iaitu pencegahan dan pemulihan. Teringat sya sabda nabi, Khairunas Anfa'uhum linnas maksudnya , sebaik2 manusia ialah yg memberi manfaat kpd org lain. Ada bberapa kem dan sesi kaunseling saya lakukan dan saya cuba membangunkan kekuatan peserta dan kes2 dalam aktiviti itu dgn memberi pelbagai ingatan dan berkgsi maklumat dan berkgsi idea agar ada roh dalam program2 itu. Spnjg sya mngikuti pelbagai prgram itu sya tidak menuntut atau meminta apa2 jua imbuhan dan sya nuatkan ia sbgai amal saham saya untuk khidupan dsana dan pada beberapa hari lepas Jawatankuasa Pemilihan Anugerah Kecemerlangan Komuniti AADK Negeri Johor telah menganugerah kan saya anugerah kecemerlangan bagi aktivis Rakann Anti Dadah RADA , AAlhamdulillah sya menerimanya dlm satu majlis baru2 ini.




2 Anugerah ini nilaian nya drpada mreka2 yg mnilai hasil kerja sya dri segi apa sya x pasti dan sya cuma berharap Allah menerima segala hasil usaha yg saya lakukan kpd masyarakat .Apa pun kecemerlangan yg ada itu perlu dikekalkan dan ditambah lebih baik lagi agar dapat membangunkan kekuatan diri suapaya dapat memberikan yg lebih baik dan cemerlang baik hablumminannas dan hablumminallah.

Itu antara yg cemerlang , yg x brp nak cemerlang biarlah sya ambil iktibar dan ingat dalam ingatan saya dan ada kesan kekal scra zahir dan sya berharap agr kesan kekal itu dapat dpulihkan dan kembali kpd keadaan asal seperti biasa.

Apa pun agr tidak terlepas dan sya kira tidak terlalu awal sya mengucapkan SELAMAT MENYMBUT TAHUN BARU 2012 .......



bertemu di enri akan dtg mebi tahun depan la ye , kk daaaaaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan