Ahad, 18 Disember 2011

ISNIN YANG BASAH

Salam Sejahtera sekalian blogger yang menyinggah di blog aku ni.

Hujan Yang Turun Bagaikan Mutiara , lalalalalalalalllaa begitu la bait2 lirik lagu nyanyian Allahyarham Datuk Sudirman Hj Arshad, syahdu berbagai rasa adandi dalam lagu itu.

Dari semalam membawak ke hari ini saat ini hujan masih turun membasahi bumi yg akku kira seluruh negeri johor kot, ye lah musim tengkujuh la klatakan, mlm tadi memang sedap tido sampai agak terlewat aku terjaga pagi td tpp masih sempat la mandi dan solat subuh,



Hujan2 ni memang sedap kalau tido tarik selimut x makan pun x pe, punyalah kita tengok kekuatan tido, sedap nikmatnya tu melebihi segala2nya tapi kalau nak layan tido satu hape kerja pun x aiap nanti kan,

Dalam suuasana sejik aku ada kuliah pagi ni ada sesi pembentangan berkaitan pembentukan malaysia. hari hjan sejuk mcm ni kelas mmg x la penuhkan, suam2 je yg dtg tp perbincangan agak hebat dan mantap.

Ada baik gak cuaca sejuk2 basah2 ni , aku mula risau tntg BANJIR. Huhhhhh mcm mana nasib meeka2 yg berada di kawasan rendah, teringat peristiwa yg melanda johor banjir 2 kali kat johor ni, pengalaman manis menjelajah penempatan2 mangsa banjir, naik bot naik trak naik lori huishhh mmg manis sgt masa tu , ada peristiwa gak masa banjir tu tp biarlah dalam ingatan lipatan sejarah hidup. Bergerak dalam Ngo memang best dalam melakukan kerja amal membantu mereka2 dalam kesusahan yg ditimpa musibah,.Perkara menolong seperti ini lah yg di anjurkan dalam ajaran syariat islam. Teringat kata2 Dato' Dr. Fadzilah Kamsah'kalau kita bantu orang atau melepaskan sesuatau hajat baginya maka Allah akan bantu kita dalam pada saat ketika yg tidak kita sangka2', Persoalan Ikhlas jgn kita bangitkan kerna perkara ikhlas itu berada dalam pengetahuan Yang Maha Mengetahui.

Nak cerita pengalaman banjir memang x habis, ada masa nanti aku sambung tulis lagi cerita banjir.

Perut dan berlagu tiba masa mengundur diri smpai waktu berhenti dulu ada ruang masa kita jmpa lagi, daaaaaa


Tiada ulasan:

Catat Ulasan